Op hoeveel manieren is je bedrijf gekoppeld aan de buitenwereld?
Dat is een vraag waar je misschien niet dagelijks bij stil staat.
Toch is het een goede vraag om eens bij stil te staan.

Communicatie
Waar het gaat om koppelen, gaat het vooral om communicatie.
Dus de vraag kan ook zijn: op hoeveel manieren communiceert je bedrijf met de buitenwereld?
Dat is een vraag die misschien een verrassende antwoord oplevert.

Het zal je niet verbazen dat al die emails van klanten, al die telefoontjes, allemaal stukjes communicatie zijn.
En dat geldt ook voor je website en je nieuwsbrief.

Verborgen communicatie
Dat zijn nog de voor de hand liggende communicatiekanalen. Maar buiten het zicht zijn er nog meer kanalen
waarlangs informatie je bedrijf uit en in gaat. Denk aan de zendingen die je aanmaakt bij je vervoerder.
De etiketjes die je op de dozen plakt. Of de inkoopbonnen die je naar je leveranciers stuurt. Of de pakbon die je eigen chauffeur laat aftekenen door de klant.
Ook dat is communicatie.

Communicatie kan gedefinieerd worden als het overbrengen van een boodschap van zender naar ontvanger.
Daar kan op verschillende punten wat mis gaan. En als communicatie mis gaat, worden fouten zo gemaakt.

Standaardiseren
Daarom is het zaak om juist ook de verborgen communicatie te standaardiseren.
Door gebruik te maken van geautomatiseerde systemen waar het gaat om het verwerken van orders, of het inboeken van zendingen. Of door gebruik te maken van een app waarmee de chauffeur de levering af laat tekenen.

Als alle communicatie soepel loopt, zijn ook de medewerkers blij.

Ondersteuning
Neem eens contact op om te bespreken welke optimalisaties doorgevoerd kunnen worden.
Conneo Software heeft als slogan: wij verbinden uw bedrijf aan klanten, leveranciers en vervoerders.
Daar ligt onze kracht en onze passie.

Als het nog te vroeg is om over concrete oplossingen te praten, ondersteunen wij met Denkkracht.

Tip
Tot slot een tip: maak eens een mindmap waarin je alle communicatiekanalen (ook de minder voor de hand liggende)
in beeld brengt. Dat helpt je verder om een volgende stap te zetten in het optimaliseren van je bedrijf.

Veel succes!