Eilandjesautomatisering: Verbind uw software-eilandjes
Bij veel klanten waar wij in gesprek komen over automatisering, blijken er veel losse eilandjes te zijn qua software. Men werkt met verschillende pakketten van diverse leveranciers die onderling weinig tot geen gegevens uitwisselen. Hierdoor kost het nog steeds veel menskracht om gegevens over te dragen van het ene pakket naar het andere pakket.
Een situatie die wij in de praktijk veel tegenkomen is de handmatige invoer van zendinggegevens op de afdeling expeditie. De medewerker maakt een pakbon in de ERP-software en typt vervolgens de aflevergegevens over in de website van de pakketdienst. Dit is een dagelijks terugkerende handeling, waarbij eenvoudig fouten in het proces kunnen worden geïntroduceerd.
Een andere situatie is het invoeren van bestellingen die via e-mail of per telefoon zijn ontvangen. Soms zijn meerdere medewerkers hier full-time mee bezig.
Automatiseer uw hele keten
In onze optiek is automatisering pas echt van nut als de hele keten vanaf bestelling tot en met verzending wordt opgepakt. Dat kan door bestaande softwarepakketten met elkaar te verbinden, maar ook door een deel van de bestaande software te vervangen door een nieuwe oplossing met meer mogelijkheden voor gegevensuitwisseling.
Zo kunt u de handmatige invoer van gegevens voor verzending automatiseren. Uw medewerkers kunnen zich dan focussen op de belangrijkere taken, terwijl de software de administratieve rompslomp uit handen neemt.
Neem contact op voor de mogelijkheden
Neem eens contact op om de mogelijkheden te bespreken. Soms ontstaan al nieuwe inzichten alleen door het vertellen van uw situatie, en kunnen al snel knelpunten worden opgelost.