Bij veel klanten waar bij in gesprek komen over de automatisering blijken er veel losse eilandjes te zijn qua software. Men werkt met verschillende pakketten van diverse leveranciers die onderling weinig tot geen gegevens uitwisselen. Hierdoor kost het nog steeds veel menskracht om gegevens over te dragen van het ene pakket naar het andere pakket.

Een situatie die wij in de praktijk veel tegenkomen is de handmatige invoer van zendinggegevens op de afdeling expeditie. De medewerker maakt een pakbon in de ERP-software en typt in de website van de pakketdienst de aflevergegevens over. Dit is een dagelijks terugkerende handeling, waar eenvoudig fouten in het proces geïntroduceerd kunnen worden.

Een andere situatie is het invoeren van bestellingen die via email of per telefoon zijn ontvangen. Soms zijn meerdere medewerkers hier full-time mee bezig.

In onze optiek is automatisering pas echt van nut als de hele keten vanaf bestelling tot en met verzending opgepakt wordt. Dat kan door bestaande softwarepakketten met elkaar te verbinden, maar ook door een deel van de bestaande software te vervangen door een nieuwe oplossing met meer mogelijkheden voor gegevensuitwisseling.

Neem eens contact op om de mogelijkheden te bespreken. Soms ontstaan alleen al door het vertellen van uw situatie nieuwe inzichten en kunnen al snel knelpunten opgelost worden.